suomi | svenska

 

Valitse oikea yhteydenottolomake

 

Haluan henkilökohtaista palvelua ja apua tai neuvoja oman ongelmani selvittelyyn

Asiasi on esimerkiksi seuraavanlainen:

  • Kännykällä on 24 kk takuu, mutta huolto ilmoittaa, että kosteusvaurion takia joudun maksamaan korjauksen itse.
  • Auto hajosi, myyjä ei suostu korjaamaan.
  • Remonttimies teki virheen, kuka maksaa korjauksen?

Lomakkeen lähettämisen jälkeen kuluttajaoikeusneuvoja ottaa sinuun yhteyttä viiden työpäivän kuluessa ja alkaa selvittää asiaa.

Jos asiasi koskee suomalaista yritystä, avaa yhteydenottolomake  tästä

Jos asiasi koskee ulkomaista yritystä, avaa yhteydenottolomake  tästä

Haluan kertoa kuluttajan oikeuksia koskevasta asiasta tai ongelmasta

Asiasi on esimerkiksi seuraavanlainen:

  • Epäasiallinen tai harhaanjohtava mainos.
  • Yrityksen sopimukset ovat epäselviä tai ongelmallisia kuluttajan kannalta.
  • Puhelinmyyjä myy iäkkäälle lehtiä suoramarkkinointikiellosta huolimatta.

Yhteydenottosi tallentuu Kilpailu- ja kuluttajaviraston tietojärjestelmään ja sitä hyödynnetään valvontatyössä. Et kuitenkaan saa asiaasi henkilökohtaista neuvontaa tai vastausta.

Lue lisää kuluttaja-asiamiehen  tehtävistä.

Avaa yhteydenottolomake  tästä